Is er goed gereageerd op jullie oproep?
‘Zeker, 3.500 leden hebben de vragenlijst ingevuld. Zo’n 30 procent. Dat is best veel. We hebben geprobeerd het de leden zo makkelijk mogelijk te maken met de gepersonaliseerde link die ze kregen om zo direct bij hun huidige gegevens te komen. Mensen zonder e-mailadres hebben een brief gehad. Bij foutieve e-mailadressen hebben we mensen een antwoordkaart gestuurd om het juiste e-mailadres door te geven.’
Waarom is het zo belangrijk dat de juiste gegevens bekend zijn?
‘We kunnen nu een grotere doelgroep laten zien wat we als vereniging doen. Ook de ledenapp kunnen we aan meer leden richten.’
Levert het verder nog iets op?
‘We hebben door deze actie rond de 250 nieuwe medeondernemers kunnen inschrijven. Vaak een zoon of dochter die in het bedrijf is gekomen. Daarnaast nog eens zo’n 60 bedrijfshoofden jonger dan 35 jaar. Dan bleek de vader bijvoorbeeld nog als eerste contactpersoon in het bestand te staan, terwijl de zoon al aan het hoofd stond. Zo krijg je een verjonging van het bestand.
‘We zijn trots op de jongeren die zich aan ons verbinden en blij dat we ons zo nog harder kunnen maken voor hen en onze toekomst.’
Welk voordeel hebben de leden van het aanpassen van die gegevens?
‘Jonge bedrijfshoofden kunnen twee jaar gebruikmaken van de jongeondernemerskorting. Dat scheelt aanzienlijk op de contributie. Daarnaast krijgen nieuwe leden een welkomstpakket met informatie over LTO Noord en verschillende items. Ook ontvangen ze een uitnodiging voor een excursie naar Den Haag. Letterlijk een kijkje achter de schermen bij onze belangenbehartiging.’
Deze ledenactualisatieactie was niet voor het eerst?
‘Nee. Twee jaar geleden was de eerste keer. We willen er een herhalend iets van maken. Als opschoonactie en met de insteek om nieuwe medeondernemers in te schrijven. Hoe meer leden, hoe beter.’
Bron:
Sacha Wunderink, Nieuwe Oogst | Foto: Harry Kolenbrander