"Jongerenadviesraad belangrijk klankbord"

  • Voor de volgende generatie
  • LTO Noord

Hoe laten we goed zien wat LTO Noord doet en waarom ze dat doet? Communicatieadviseur sociale media Jasper Seidel bij LTO Noord sloot namens team communicatie onlangs aan bij de Jongerenadviesraad van onze vereniging. Met de jonge agrariërs besprak hij hoe communicatie optimaal kan aansluiten bij huidige en toekomstige leden van LTO Noord.

De leden van de sinds oktober 2021 opgerichte Jongerenadviesraad krijgen nieuws en informatie over ‘hun’ vereniging het liefst op een persoonlijke en toegankelijke manier. ‘Alleen informatie die voor hen en het bedrijf relevant is, willen ze zien’, weet Seidel.

De maandelijkse resultatenmail, met daarin de belangrijkste successen en resultaten van LTO Noord die maand, wordt bijvoorbeeld als zeer waardevol ervaren door de groep jongeren. Ook de ontwikkeling van een ledenapp vindt de Jongerenadviesraad positief, geeft hij aan. ‘Want ook via die app krijg je belangrijk nieuws op maat.’

De communicatieadviseur vond het fijn om bij de Jongerenadviesraad aan te sluiten. ‘Ik kan het anderen binnen LTO Noord ook aanraden. Het geeft mij een goed beeld van hun beleving en helpt mij om nieuwe ontwikkelingen aan de voorkant af te stemmen.’

Boeren Buren

Seidel lichtte het LTO-programma Interactie met de samenleving bij de Jongerenadviesraad toe. Die vindt, naast de publieksacties, het consumentenmerk Boeren Buren van LTO Noord iets om trots op te zijn. ‘Bijzonder was dat de aanwezigen aangaven dat LTO Noord zich beter moet profileren op dit thema. Met het programma Interactie met de samenleving heeft LTO Noord dat voor ogen. Fijn om te merken dat we op dat vlak op één lijn zitten.’

De communicatieadviseur wil LTO Noord als een aantrekkelijke vereniging presenteren, bijvoorbeeld op sociale media. De jongeren gaven aan al veel verbetering te zien ten opzichte van twee jaar geleden. ‘Online kun je LTO mooi in de schijnwerper zetten. Dat helpt onze leden ook weer om anderen te enthousiasmeren voor onze vereniging en daarnaast om beter aan overheden, erfbetreders en de samenleving ons verhaal vertellen.’

Bron:

Nieuwe Oogst