Agrarisch Natuurbeheer

Aanmelding excursie-workshop-bijeenkomst Verdienmodellen Natuurinclusieve Landbouw

We hebben je hulp nodig om mee te denken over jouw verdienmodel! Schrijf je daarom in voor de excursies, workshops en bijeenkomsten over natuurinclusieve landbouw verdienmodellen.

De volgende excursies, bijeenkomsten en workshops over natuurinclusieve verdienmodellen worden georganiseerd:

  • Workshop ‘Een verbeterde prijs voor het het natuurinclusieve landbouwproduct: Onderhandelen en Pitchen’ - 19 november
    Er wordt vaak geconstateerd dat ketenpartijen een te lage prijs betalen voor geproduceerde agrarische producten. Toch lukt het sommige ondernemers om meer te verdienen aan agrarische producten door toepassing van slimme onderhandelingstechnieken en het pitchen van een natuurinclusief agrarisch geproduceerd product. Tijdens de workshop staan twee thema’s centraal.
  • Onderhandelingstechnieken. Topondernemers uit de LTO-achterban zullen als gastspreker optreden tijdens de workshop en de fijne kneepjes over de vaardigheid ‘onderhandelen’ leren aan mede-ondernemers.
  • Marketing en Product Pitching. Een investering in slimme marketing en communicatie kan leiden tot een verhoogde afzet en/of verbeterde prijs van het natuurinclusief geproduceerde product. Marketingspecialisten uit de Retail en Agrofoodsector geven tijdens de workshop praktische tips en voorbeelden om het natuurinclusieve agrarische product te ‘branden’ richting de consument.

Schrijf je hier in voor deze workshop.

  • Bijeenkomst over het vergroten van de afzet van lokaal geproduceerde producten in lokale supermarktketens - Datum nog niet bekend
    Het vergroten van de afzet van regionaal geproduceerde natuurinclusieve producten via de supermarkten is belangrijk om een hoger volume van natuurinclusief geproduceerde producten te genereren. Jeelink is een shop-in-shop concept gericht op duurzaamheid (sociaal, lokale producenten, circulair) van Monique. Monique runt twee Jumbo-supermarkten (Zwaagdijk en Heerhugowaard) en is erg bevlogen om het concept verder te versterken samen met een groeiende groep partners en regionale voedselproducenten. Wat werkt, wat werkt niet, en wanneer is het interessant voor een agrariër om zijn producten via deze route af te zetten? Het doel van de bijeenkomst is om het concept van o.a. Jeelink te versterken samen met agrarische ondernemers, ketenpartijen (Jumbo en DEEN), Jeelink en de Taskforce Korte Keten.
     
    Schrijf je hier in voor deze bijeenkomst.