Fruittelers openen hun deuren tijdens ‘de Fruitigste zachtfruitdagen’

Op zaterdag 13 en zondag 14 juli 2019 stellen telers van blauwe bessen, frambozen, bramen, rode bessen en kersen hun deuren open voor publiek tijdens het landelijke evenement ‘de Fruitigste zachtfruitdagen’.

Een smakelijke en leuke open dag voor jong en oud, waarin telers hun trots laten zien! Bezoekers kunnen een kijkje nemen op de bedrijven, deelnemen aan activiteiten en genieten van al het lekkers en goeds dat de Nederlandse zachtfruitsector te bieden heeft. 

Het zachtfruitseizoen is losgebarsten! “Nederlandse zachtfruittelers laten de consument maar wat graag zien met hoeveel passie en zorg ze hun fruit telen”, vertelt projectleider Erik van de Vin van Simply the Bes. “Daarom organiseren we in samenwerking met de Nederlandse Fruitteelt Organisatie (NFO) op zaterdag 13 en zondag 14 juli 2019 ‘de Fruitigste zachtfruitdagen’.”

Dit weekend zorgen deelnemende telers voor diverse leuke activiteiten op hun bedrijf, zoals rondleidingen, live cooking, informatie over de imkerij, wandeltochten, proeverijen en op sommige locaties zelfs zelfpluk. Ook zijn er verse en verwerkte producten te koop en zijn bij diverse telers de terrassen geopend. “We willen bezoekers op een toegankelijke manier kennis laten maken met Nederlands zachtfruit en informeren over de vele gezondheidsvoordelen”, legt beleidsmedewerker Janneke van de Velde van de NFO uit.

Informatie
Kijk voor deelnemende telers, openingstijden en activiteiten per teler op www.zachtfruitdagen.nl. Door op deze site in het Google Maps-kaartje op de locatie-icoontjes te klikken, leest u alle informatie over locaties, openingstijden en activiteiten. 

Organisatie
‘De Fruitigste zachtfruitdagen’ worden georganiseerd door Simply the Bes en de NFO. Nederlandse blauwe bessentelers hebben zich verenigd in het collectief ‘Blauwe bessen platform’. Onder de noemer Simply the Bes promoten de telers gezamenlijk de blauwe bes van eigen bodem. Dat doen ze al langer via de website en social media kanalen, maar sinds vorig jaar ook met een landelijke open dag. Met bijna 15.000 bezoekers in 2018 was het een geslaagd evenement en komt er logischerwijs een vervolg in 2019. Het belangrijkste doel van het Blauwe Bessen Platform; de consument laten kennismaken met de blauwe bes, sluit perfect aan bij ‘de Fruitigste’ campagne die de NFO vorig jaar begon. Met deze campagne wil de NFO het positieve imago van de fruitsector versterken en laten zien dat fruittelers vol passie en zorg hun fruit telen. Gewoon in Nederland en vaak zelfs praktisch bij de consument om de hoek! Om die reden hebben het Blauwe Bessen Platform en de NFO zich verenigd in de organisatie van het evenement ‘de Fruitigste zachtfruitdagen’.

Bron: NFO