LTO Glaskracht komt met vlogserie #Vloguitdekas

Jongeren vloggen over vakantiewerk in de kas.

Vloggende vakantiekrachten vertellen deze zomer over hun belevenissen in de kas. LTO Glaskracht begeleidt de jonge vloggers, en wil zo meer jongeren verleiden om te gaan werken in de glastuinbouw. Tijdens de zomervakantie verschijnt elke week een vlog, waarin de jongeren vertellen wat ze mooi vinden aan hun werk. Ook gaan ze op zoek naar de rol die bijvoorbeeld technologie en duurzaamheid spelen in de kas, vertellen ze waar de geoogste producten naar toe gaan en gaan ze in op de loopbaankansen die de glastuinbouw biedt voor hun toekomst.

“Want dat is dringend nodig”, stelt Sjaak van der Tak, voorzitter van LTO Glaskracht Nederland. “We signaleren op dit moment op alle functieniveaus een krapte op de glastuinbouwbedrijven. Ondernemers in de glastuinbouw mogen zich nog veel meer presenteren aan de buitenwereld. De beste ambassadeurs hiervoor zijn hun eigen medewerkers. Zij kunnen vanuit passie mensen overtuigen dat er voor iedereen een mooie toekomst in en om de kas is”.

“De glastuinbouw is de meest innovatieve en vooruitstrevende sector die er maar is, daar horen grensverleggende jongeren bij. Met ons initiatief #vloguitdekas willen we jongeren duidelijk maken wat zo leuk en leerzaam is aan het (vakantie)werk in de kas. Het is een eerste stap en we hopen dat onze leden de bal straks overpakken,” aldus Van der Tak.

Over de vlog
Iedere week post een vakantiekracht uit een andere kas een #vloguitdekas via het YouTube-kanaal van LTO Glaskracht. Houd de website www.vloguitdekas.nl goed in de gaten. De eerste vlog is Rebecca, zij werkt bij LionPlant in Honselersdijk. Haar vlog komt 19 juli online. Bekijk de preview.