Begin januari deden we een uitvraag onder alle leden, bestuurders en medewerkers naar de interesse in een ledenapp. We houden je graag hiervan op de hoogte.
Omdat LTO Noord haar leden centraal stelt en waarde hecht aan het betrekken, boeien en binden van onze leden hebben we onderzocht of er onder de leden behoefte is aan een ledenapp.
En die behoefte is er: De algemene ideeën voor een ledenapp werd beoordeeld met een 7,6! Leden geven met een beoordeling van een 7,2 aan te verwachten beter op de hoogte te zijn van belangrijke zaken en beter betrokken te zijn bij de vereniging. Ook de frequentie van verwacht gebruik heeft ons positief verrast, 95% van de ondervraagden geeft aan de app wekelijks, dagelijks of meermaals per dag te gebruiken. Naast toetsen van algemene ideeën hebben we ook uitgevraagd wat leden graag terug zien in een applicatie. Voorbeelden als een pushmelding bij belangrijk nieuws, opinie peilen, een agenda en een tijdlijn met updates scoorden het hoogst. Deze functionaliteiten worden dan ook meegenomen naar de volgende stap.
Hoe verder?
We mogen dus concluderen dat er behoefte is aan een ledenapp. Het bouwen van de eerste versie van de app is dan ook in gang gezet. Deze versie bevat de hoogst beoordeelde functionaliteiten uit de test. Naarmate de app live is kunnen we uitbouwen met extra functionaliteiten. In ongeveer 3 tot 4 maanden verwachten wij de app aan te kunnen bieden aan een testgroep. En na deze testfase vervolgens te presenteren aan het grote publiek.
Mocht je vragen, opmerkingen of suggesties hebben over de app, meld je dan vooral bij Marijn Vermeulen, manager Ledenzaken, bereikbaar via mvermeulen@ltonoord.nl of 06-83 52 01 14.