Vanaf 1 november start op de radio en internet de ludieke publiekscampagne ‘Geef Boeren Toekomst’, onder het motto: 'Natuurlijk Betaalbaar; onze boeren en tuinders zorgen ervoor’. Het doel is om de burgers in te laten zien dat de boer en tuinder zich dagelijks inzet om ‘natuurlijk betaalbaar’ eten te produceren.
Dit is een initiatief van de LTO Noord, ZLTO en LLTB en diverse agribusiness partijen. Dit is een vervolg op de campagne die afgelopen voorjaar ook via radio en internet te horen en zien was. Deze keer blijven we weg van de verkiezingen; zo is er geen KiesWijzer om in te vullen.
Wat is de boodschap?
Kinderen brengen via raadsels 9 verschillende producten van boeren en tuinders onder de aandacht. Ook roepen zij de luisteraars op om de site www.geefboerentoekomst.nl te bezoeken. Daar kun je onder andere een spel spelen, actiestickers bestellen en meer informatie vinden over hoe boeren en tuinders dagelijks werken aan ‘natuurlijk betaalbaar’ eten.
Waar en wanneer?
De commercials zijn vanaf 1 november tot in december dagelijks te beluisteren op NPO1, 2, 3 en 5. De radiocommercials nu al beluisteren? Actie & Media - Geef boeren toekomst.
Wat kun je als bestuurder of als lid doen om de boodschap te verspreiden?
-
Bestel via de site de actiestickers, deel ze uit of plak ze op.
-
Like en deel de berichten van Geefboerentoekomst | Facebook Geef Boeren Toekomst (@geefboerentoekomst) • Instagram-foto's en -video's
-
Bestel de ‘Geef boeren toekomst vlag’ en hang de vlag op een zichtbare plek op Vlag “Geefboerentoekomst.nl” – Online bestellen – DVC.nl
-
Deel de wervingsflyer met jouw leveranciers en partners om ze te motiveren ook aan te sluiten.