Dit jaar was pas de tweede editie, maar leden hebben er echt iets moois van gemaakt. Zo waren er bedrijven die besloten om er een volwaardige open dag van te maken. Veel boeren vonden het waardevol om het gesprek met de buurt aan te gaan. Alleen zo ontstaat er interactie met de samenleving.
Boeren Burendag is een ideale (en laagdrempelige) gelegenheid
Ook Marbel de Graaf, provinciaal voorzitter LTO Noord- Noord-Holland zag het succes van Boeren Buren dag: ‘Het enthousiasme rondom Boeren Burendag groeit, en terecht!’ LTO Noord stuurde pakketten naar leden vol met kleinigheden om ze een eindje op weg te helpen. Zo zaten er kleurplaten en stoepkrijt voor de kleintjes in, maar ook een doorontwikkeld memory spel. Op deze manier wilde LTO het gesprek stimuleren, zonder het gesprek te sturen. Marbel de Graaf merkte op: ‘Dit jaar met gemak 200 pakketten de deur uit, dat betekent minstens 2000 boeren en hun buren die dankzij dit initiatief een kop koffie met elkaar gedronken hebben. Over verkleinen van de boer burger kloof gesproken! Een prachtig initiatief, ik zie nu al uit naar de 250 pakketten van volgend jaar.’’
Het publieksmerk Boeren Buren geniet van gestage groei, op onder meer sociale media als Facebook, Instagram en Tiktok. Ook is er een website gelanceerd, deze wordt de komende periode verder uitgebreid. Binnen LTO Noord wordt er nu al uitgekeken naar Boeren Burendag 2024, met nog meer pakketten dan dit jaar.