Nieuws
26 juni 2024

Arbeidsplatform 'Beter Uitzicht': ‘Erg blij met de resultaten, maar er zit zeker nog groei in’

Het arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht is ruim een maand geleden gelanceerd, bedoeld om mensen buiten de land- en tuinbouw te attenderen op banen in de agrarische sector. Projectleider Mirthe Post van LTO Noord is tevreden over de resultaatcijfers tot nu toe.

Beter Uitzicht is 20.000 keer bezocht door potentiële werknemers. Is dat naar tevredenheid?

‘We zijn erg blij met de aantallen tot nu toe. Het laat zien dat mensen zeker nieuwsgierig zijn naar werken in de land- en tuinbouw. Of werkgevers ons zouden vinden, vonden we spannender. Ook dat loopt gelukkig goed. Al honderd agrarische werkgevers hebben een account aangemaakt.’

Zie je al mensen die de overstap hebben gemaakt door Beter Uitzicht?

‘Je kunt het effect van de campagne niet meten door af te gaan op het aantal keren dat de sollicitatieknop is aangeklikt. Het kan ook zijn dat je alleen een zaadje plant. We vinden het daarom belangrijker om te meten hoe lang mensen op de website doorbrengen, of ze de keuzehulp invullen, de inspiratieverhalen lezen of de vacatures bekijken.’

Zijn er nog meer cijfers om te delen?

‘Onze campagnevideo’s zijn al meer dan een miljoen keer bekeken via sociale media. Daarnaast hadden we in mei advertenties op reclamemasten langs vijf grote snelwegen en posters in acht stadskernen.’