Media
Verschillende landelijke media zoals RTLNieuws en de Telegraaf hebben aandacht besteed aan de LTO Noord oproep. Ook landelijke media waarin wij minder vaak verschijnen zoals de Margriet en de Libelle hebben er aandacht aan besteed. Daarnaast hebben nagenoeg alle regionale media, veel lokale media en agrarische media er ook uitgebreid bij stil gestaan. Volgens de media-monitor van LTO Noord zijn hier meer dan 3 miljoen mensen mee bereikt.
Social media
Via de kanalen van LTO Noord (waaronder BoerenBuren) is er ook op social media over het onderwerp bericht, via Facebook, TikTok en Instagram. Hiermee zijn 300 duizend mensen bereikt, hebben we 739 reacties gekregen en is ons bericht bijna 2000 keer gedeeld. Verder zijn ook veel mensen terechtgekomen op ons uitlegartikel.
Politiek
Naar aanleiding van de oproep van LTO Noord hebben ook verschillende politici in het land vragen gesteld over jakobskruiskruid. Dit is belangrijk, omdat uiteindelijk overheden aan zet zijn om het giftige kruid zo snel mogelijk aan te pakken.